Zum Inhalt springen

AI Implementatie Specialist

  • Hybride
    • Dieren, Gelderland, Nederland
  • € 4.000 - € 5.300 per maand
  • Sales & Service

Ben jij klaar om AI écht tot leven te brengen in de klantenservice?

Jouw werk

Bij Gazelle zit je stevig in het zadel als een van de koplopers van de wereldwijde fietsenmarkt. Daar wordt elke dag hard aan gewerkt; zowel in Nederland als internationaal. We zijn ambitieus en willen gericht vooruit in aantallen fietsen, in kwaliteit, beleving en dienstverlening. Als AI Implementatie Specialist vertaal jij de mogelijkheden van kunstmatige intelligentie naar slimme, werkende oplossingen die onze klantenservice nóg efficiënter en toekomstbestendiger maken. Van het automatiseren van repetitieve taken tot het opzetten van sentimentanalyse — jij zorgt ervoor dat AI echt werkt voor onze collega’s én klanten.

Waarom nou juist jij als AI implementatie specialist bij Gazelle wil werken

  • Jij ziet kansen daar waar technologie en mens elkaar versterken?

  • Je werkt aan procesverbeteringen door inzet van AI binnen Gazelle.

  • Je gaat werken binnen een enthousiast team en bij Gazelle werk je bij een merk met impact

Wat ga je doen?


In deze rol ben jij de drijvende kracht achter de inzet van AI binnen de serviceorganisatie. Je werkt nauw samen met collega’s vanuit Data, IT en Customer Service om innovatieve toepassingen te bedenken, te bouwen en te implementeren.

Jouw focus ligt op:

  • Signaleren en ontwikkelen van AI-toepassingen die repetitieve taken verminderen en processen verbeteren.

  • Toetsen van AI-ideeën uit de organisatie en zelf nieuwe initiatieven aandragen vanuit een technology-push perspectief.

  • Ontwikkelen van Proof of Concepts (PoC’s) en na validatie implementeren binnen geldende privacy- en securityrichtlijnen (AVG/GDPR).

  • Zelfstandig bouwen van AI-oplossingen met no-code/low-code tools (zoals UiPath, n8n, Make, Zapier, Google).

  • Samenwerken met IT-specialisten voor integraties via API’s.

  • Ontwikkelen van een AI-roadmap voor de komende drie jaar.

  • Verzorgen van trainingen en workshops om adoptie te stimuleren.

  • Monitoren, optimaliseren en uitdragen van de resultaten van geïmplementeerde toepassingen.

Je rapporteert aan de Teamlead Data & CI en werkt nauw samen met de Manager Sales & Service Operations en de Product Owner Applications.

Jouw achtergrond

Je bent nieuwsgierig, analytisch en praktisch ingesteld. Je weet technologie te vertalen naar concrete oplossingen en krijgt energie van samenwerken met collega’s om verbeteringen door te voeren.

Verder heb je:

  • HBO- of WO-werk- en denkniveau, bij voorkeur in een technische of data-gerelateerde richting.

  • Ervaring met (of sterke interesse in) AI en procesautomatisering.

  • Kennis van no-/low-code tools zoals UiPath, Make, Zapier of vergelijkbare platforms.

  • Affiniteit met klantenserviceprocessen en de ambitie om deze slimmer te maken.

  • Sterke communicatieve vaardigheden en het vermogen om collega’s mee te nemen in vernieuwing.

Jouw competenties

  • Resultaatgericht: je stelt ambitieuze doelen en haalt ze.

  • Analytisch & oordeelsvormend: je ziet verbanden, denkt vooruit en neemt beslissingen op basis van feiten.

  • Initiatiefrijk: je wacht niet af, maar neemt zelf het voortouw.

  • Samenwerkend: je weet collega’s te verbinden en samen te werken aan een gezamenlijk resultaat.

Affiniteit met fietsen? Dat zien we graag!

Jouw arbeidsvoorwaarden

Een veelzijdige functie binnen een hecht team in een ambitieuze internationale omgeving. Bij Gazelle werk je bij een merk met impact – met vakmanschap, innovatie, productie en beleving onder één dak. Jij bouwt mee aan onze toekomst.

Daarnaast bieden wij je:

  • Een marktconform salaris.

  • Een aantrekkelijke bonusregeling.

  • 40 (!) vakantiedagen.

  • Laptop en mobiel.

  • Een goede pensioenregeling.

  • Ruime opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden.

  • Interessante korting op eigen producten van Gazelle & Pon.

  • Een collectieve zorgverzekering met ruime bijdrage van Pon.

  • Deelname aan bootcamps, fiets- en wielerrondes, internationale hardloopevents, Pon voetbaltoernooi, padellen en nog veel meer.

Solliciteren?

Klaar om AI écht tot leven te brengen in de klantenservice? Reageer dan direct (of vòòr 26 november) via de button “solliciteren.”  Bij voldoende interessante reacties, kan het zijn dat we de vacature eerder sluiten. Je ontvangt binnen enkele momenten een bevestiging per mail. Binnen een week na de sluitingsdatum reageren we op jouw sollicitatie. 

Goed om te weten

Wil je meer weten over de vacature? Neem dan contact op met Jeroen Schipper (Recruitment). Hij is vanaf 17 november bereikbaar op 06-19414934 of j.schipper@gazelle.nl

Met deze vacature willen wij zelf onze nieuwe collega werven. Dit is dan ook géén oproep voor acquisitie.

of

Apply with Indeed onbeschikbaar

Staat jouw vacature er nu niet tussen?

Met een job alert ben je als eerste op de hoogte van nieuwe vacatures bij Gazelle. Meld je aan en ontvang een seintje zodra een passende vacature online komt.